Download
ЦИКЛОГРАМА КЛАСНОГО КЕРІВНИКА
ciklograma_roboti_klasnogo_kerivnika.doc
Microsoft Word Document 60.0 KB
Download
НА ДОПОМОГУ ВЧИТЕЛЕВІ
na_dopomogu_vchitelevi.doc
Microsoft Word Document 41.0 KB


                        ПАМ’ЯТКА ДЛЯ ВЧИТЕЛЯ

            Освітні завдання уроку.

1. Забезпечити в ході уроку засвоєння (повторення, закріплення) певних основних понять, законів, теорії, а також
наукових фактів.

2. Сформувати (продовжити формування), закріпити конкретні спеціальні вміння з даного предмета.

3. Сформувати (продовжити інформування, закріпити) певні загальні вміння і навички. Наприклад, навички планування
в відповіді, навички роботи з книгою, вміння читати і писати у швидкому темпі і т.д.

4. Усунути прогалини в знаннях, спеціальних і загальнонавчальних уміннях і навичках.

                Виховні завдання уроку.

1. Сприяти формуванню основних світоглядних ідей, причинно-наслідкових зв’язків між явищами.

2. Забезпечити моральне виховання учнів, формувати такі риси характеру: патріотизм, гуманізм, милосердя.

3. Сприяти трудовому вихованню і профорієнтації учнів (наприклад, ознайомити їх з певними традиціями,
професіями).

4. Сприяти естетичному вихованню учнів (ознайомити з творами літератури, мистецтва, естетикою праці, побут).

5. Сприяти фізичному вихованню учнів, турбуватися про раціональну організацію навчальної праці, попереджувати
втомлюваність на уроках.

6. Усувати типові недоліки у вихованні учнів класу.

                   Розвиваючі завдання уроку.

1. Розвивати в учнів уміння виділяти головне, суттєве у виучуваному матеріалі, порівнювати, узагальнювати факти,
логічно викладати свої думки.

2. Розвивати в учнів самостійність, прагнення самостійно здобувати знання, вміння долати труднощі в навчанні,
використовуючи для цього проблемні ситуації, творчі завдання, дискусії, спостереження в природі, самостійне
складання задач, заохочення наполегливості при розв'язуванні задач і т.д.

3. Розвивати емоції учнів, створювати на уроках емоційні ситуації здивування, радості, парадоксальності,
використовуючи яскраві приклади, ілюстрації, демонстрації, які впливають на почуття учнів.

4. Розвивати пізнавальний інтерес учнів, використовуючи дані про новини науки і техніки, ігрові ситуації, навчальні
дискусії.

5. Звернути увагу на усунення недоліків у розвитку інтелекту, волі емоцій, інтересів учнів класу.

6. При роботі з найбільш підготовленими учнями звертати особливу увагу на розвиток певних сторін їх інтелекту, волі,
емоцій, здібностей.


 

На допомогу вчителеві

 

Якщо ви працюєте над проблемою „Реалізація розвивальних цілей уроку”,

радимо:

1. Відмовитись від

 

Ø  механічного засвоєння учнями навчального матеріалу;

Ø  переважаючого, інформаційно-пояснювального викладу нового матеріалу на уроці;

Ø  надмірного захоплення репродуктивним відтворенням учнями прочитаного, почутого;

Ø  такої атмосфери уроку, де переважає негативний емоційний стан у дітей;

Ø  одноманітності, однотипності уроків.

 

2. Ознайомитись з

 

Ø  основними дидактичними принципами розвивального навчання;

Ø  принцип більш високого, але доступного рівня важкості для учня;

Ø  принцип усвідомлення процесу учіння, динаміки, пізнання самим учнем (що я знав, умів, знаю, вмію сьогодні);

Ø  принцип роботи над розвитком всіх учнів (як сильних, так і слабких у навчанні);

Ø  принцип вивчення матеріалу більш швидким темпом в поєднанні з повторенням вивченого;

Ø  принцип   ведучої   ролі   теоретичних   знань   (дослідницька,   пошукова   робота,   відкриття закономірностей, формування висновків, узагальнень, співставлення тощо).

 

3. Запам’ятайте, що

 

Ø  атмосфера  уроку,  основана  на  взаємоповазі вчителя  і учня,   взаємодовір’ї,  позитивному емоційному стані учня - важлива умова реалізації розвивального навчання.

4. Готуючись до уроку

 

Ø  досконало вивчіть вимоги програми до знань і вмінь учнів;

Ø  чітко визначте навчальні, розвивальні і виховні цілі уроку; подбайте про відповідне обладнання;

Ø  передбачайте і опрацюйте взаємозв’язку систему „розвивальних цілей на уроці”;

Ø  складіть алгоритм таких особистих дій на уроці, що максимально забезпечив би управління навчальним процесом.

5. Якщо на уроці

 

 

Вчитель

Учень

1.   Чітко становить перед учнями цілі уроку.

2.     Вміє порівнювати, спів ставляти, класифікувати, групувати, робити висновки.

2.   Навчає, розвиває і виховує на уроці одночасно.

3.     Активний учасник процесу, а не його пасивний спостерігач.

3. Не подає готові знання, а вчить їх здобувати.

4.    Вміє визначити головне, суттєве в навчальному матеріалі.

4. Організовує і направляє процес учіння.

5.    Не бездумний виконавець, а співавтор уроку, зацікавлений в процесі учіння.

5. Вдалою постановкою запитань активізує самостійну думку учня.

6.    Вміє самостійно формувати навчальні завдання і проблеми, або ж бере у цьому активну участь.

6. Формує в учнів інтерес до навчання через проблемне висвітлення теми

7.     Володіє навичками самостійної пізнавальної діяльності.

7. Максимально індивідуалізує навчальний процес.

8.    Домінуючими у навчальній діяльності є позитивні емоції.

8. Формує в учнів їх особисту позицію відносно тих чи інших знань.

 

 

              значить Ви успішно працюєте над визначеною проблемою, маєте певні результати, чим і можете поділитись з колегами.